Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

De Vitamine F3 Filosofie

2 reacties

Ik ben deze blog niet gestart om een bepaald dieet te promoten. Er zijn allerhande aanbevelingen en richtlijnen zoals die van de Actieve Voedingsdriehoek. Er zijn mensen die zweren bij macrobiotisch, vegetarisch, veganistisch, koosjer of halal eten. Mensen eten zus of zo om gezondheidsredenen, om religieuze redenen of omdat ze niet beter weten (opvoeding speelt een grote rol!).

En … om de zoveel tijd staat er een nieuwe guru op die beweert hét ultieme “dieet” te hebben gevonden waarmee iedereen voor eeuwig en voor altijd zijn droomgewicht zal hebben en gezond zal zijn (én dat maar liefst 100 jaar lang!).

Laat me alvast iets duidelijk maken … Ik ben niet van plan die nieuwe guru te worden 😉 Ik geloof namelijk niet dat er één bepaald dieet is dat iedereen zou moeten volgen. Er is niet één manier van eten waarin iedereen zich kan vinden. Elk lichaam is anders en elk karakter is anders – aan jezelf om te ontdekken waar jij je het beste bij voelt!

Mijn filosofie valt dus niet binnen bepaalde hokjes en varieert met de tijd. Bijna dagelijks verschijnen er bovendien nieuwe berichten over dingen die men ontdekt heeft, inzichten die men vergaard heeft… Gisteren was melk nog heel gezond, vandaag ligt de Melkbrigade onder vuur (daarover later meer). Dus pas ik mij aan en probeer ik uit wat voor mij werkt.

Als ik dan toch één woord zou moeten gebruiken om mijn manier van eten/leven te omschrijven is het “echt”. Ik eet (95% van de tijd) “echt” eten. Daarmee bedoel ik dan vooral pure en verse producten die weinig bewerkt zijn. Veel verse groenten en fruit, noten, peulvruchten, volkoren granen, een stuk vis of kip (geen fish sticks bijvoorbeeld ;-)), … Daarnaast veel kruiden, gezonde smaakmakers en vooral veel afwisseling.

Gezond eten hoeft heus niet saai te zijn – nee, het is echt niet enkel voor konijnen 😉 En natuurlijk geniet ik ook wel eens van een glaasje wijn, een stuk chocolade (of twee ;-)), of een cola light. Ik blijf ook niet heel mijn leven vér weg van het frituur of de (overheerlijke!) koffiekoeken van onze bakker!

Het gaat allemaal om evenwicht – en dat zal de rode draad zijn doorheen mijn blogpostjes. Hopelijk kan ik je hiermee genoeg inspireren om zelf volop te gaan experimenteren.

Vraagje: wat is jouw tactiek? Waarom eet jij wat je eet?

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

2 thoughts on “De Vitamine F3 Filosofie

  1. Pingback: Review: Stacker-2 producten « Vitamine F3

  2. Pingback: Slanke tip voor de feestdagen « Vitamine F3

Reageren? Spill the beans :-)

