Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Bosvruchtenijsjes

4 reacties

imageWat is er heerlijker op een warme zomerdag dan een fris ijsje? Wil je toch van een ijsje genieten zonder alle chemische toevoegingen en zonder een suikershot te krijgen, ben je hier op het juiste adres 🙂

Voor deze ijsjes heb je niet veel nodig: een staafmixer of blender, een ijsjesvorm, een diepvriezer, 4 ingrediënten… en een beetje geduld 🙂

De hoeveelheden hangen af van je ijsvormpjes, met de mijne maak ik 7 ijsjes van ongeveer 100ml dus moet je mengeling ook ongeveer 700ml bevatten.

In de blender:

  • deed ik diepvriesbosvruchten tot aan het streepje van de 500ml
  • goot ik vervolgens sojamelk tot aan het streepje van de 600ml (andere melk kan ook prima)
  • deed ik er nog een kleine 100ml kokoswater bij (als je dit laatste niet hebt, vul je de rest gewoon aan met melk)
  • maakte ik de boel een tikje zoeter door even in de bus agave siroop te knijpen

Alles mixen, in de ijsvormpjes gieten, de boel in de diepvriezer en een paar uur wachten. Ik testte 2 uur later of ze al hard genoeg waren; maar dat was niet voldoende. Mik op minstens 5u om zeker te zijn.

Heel veel makkelijker kan het niet 🙂

IJsvormpjes vind je bijvoorbeeld hier, maar je vindt het ook bij winkels als Blokker of Casa of echte kookwinkels.

image

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

4 thoughts on “Bosvruchtenijsjes

  1. Ooohh zalig! Zo’n vormpjes vind je wss in carrefour of colruyt zeker? wordt getest :p

  2. Ik maak mijn ijsjes enkel en alleen met fruit. Ik stop stukjes fruit in de vriezer en haal ze als ze bevroren zijn eruit.
    Met de blender kun je dan deze bevroren stukjes blenderen en dan krijg je een slap ijsje. Als je dat dan nog eens eventjes in de diepvries stopt zijn ze net goed om gegeten te worden. Lekker gezond! 🙂

  3. Pingback: Supersimpel bananenijs « Vitamine F3

Reageren? Spill the beans :-)

