Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Krokante volkoren ontbijtwafels met banaan

9 reacties

Ken je het? De wekker gaat (een paar keer – want je drukt telkens op snooze). Je staat met half toegeknepen ogen onder de douche. Je hebt honger … maar vooral ZIN in koffiekoeken. Maar je broek spant … Kin kloppen dan maar? Nee hoor!

 

IMG_3636

 

Gewoon deze wafels maken, in de diepvriezer bewaren en wanneer je weer zo’n ochtend hebt : even in de broodrooster, eventueel besmeren met wat suikervrije confituur (of amandelpasta) en genieten maar!

Ingrediënten – voor 4 grote wafels:IMG_3637

  • 200g volkoren tarwebloem
  • 1 banaan
  • 8g bakpoeder (een half zakje)
  • 2 eetlepels pindakaas
  • 50ml melk (ik gebruikte sojamelk met vanillesmaak van Alpro)
  • 1 eetlepel olie
  • een snufje zout
  • Optioneel: 2 eetlepels lijnzaad

 

 

IMG_3638

Bereidingswijze:

  1. Verwarm je wafelijzer
  2. Prak de banaan en meng deze onder alle andere ingrediënten
    (tip: duw de banaan rondom rond plat terwijl ze nog in de pel zit, ze komt er geprakt uit)
  3. Leg een hoopje beslag op je wafelijzer en bak de wafels tot ze rondom rond bruin gebakken zijn

 

 

Variaties:IMG_3641

  • meng verse bosbessen of gedroogde rozijnen in je beslag
  • neem een paar eetlepels suikervrije appelmoes in plaats van banaan
  • maak kleine wafeltjes, bij wijze van koekjes. Je zou er een 16tal van kunnen maken
  • als je geen wafelijzer hebt: bak ze in je croque monsieur machine of in muffinvormpjes in de oven

 

 

You can thank me later 😉

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

9 thoughts on “Krokante volkoren ontbijtwafels met banaan

  1. Ik ken het maar al te goed, en het kriebelt weeral om het receptje uit te testen. Door VitamineF3 ga ik dan toch nog gezond leren koken .. en kan ik vooral variatie op tafel brengen.

  2. Dit ga ik zeker eens uitproberen.

  3. Mmm, ik heb helaas geen wafelijzer, maar leuk dat je ook tips geeft hoe het zonder kan 🙂

  4. Pingback: Wist je … waarom het slecht is om honger te hebben? « Vitamine F3

  5. Ik heb nooit zo’n dagen :’) maar leuk recept, ga ik eens maken, maar zou je het ook kunnen maken met een andere notenpasta dan pindakaas? Dat lust ik dus echt niet :p

  6. heerlijk!!!ik heb er kokosolie in gedaan..super!!!

  7. Ik heb volkorenmeel vervangen door de helft amandelmeel en de helft havermoutmeel. Heerlijk!

Reageren? Spill the beans :-)

