Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Reviews: Philips Wake-up Light

Een reactie plaatsen

Voor The Insiders mocht ik de Philips Wake-up Light uittesten. Ik ben best nog wel een ochtendmens (lopen om 5u30 ’s morgens enzo…), maar heb toch altijd 10minuutjes nodig om wakker te worden. Meestal doe ik dat door even op mijn gsm mijn mails e.d. te checken, terwijl Professor (mijn kater) op mijn schoot ligt. Ik was dus erg benieuwd om deze wekker uit te testen. Philips belooft je namelijk, dat je gemakkelijker wakker zal worden dankzij deze wekker. En dat omdat hij niet alleen geluid maakt; maar ook een zonsopgangnabootst waardoor je natuurlijk wakker wordt.

IMG_3761

Een drietal weken geleden installeerde ik dus de wekker op mijn nachtkastje en knoeide ik een beetje met de instellingen. Ik ben een plantrekker en raadpleeg nooit een handleiding; wat met dit toestel ook weer prima werkte voor de basisinstellingen. Ik vond gemakkelijk mijn weg in de menuutjes en had met de knopjes in no time ingesteld hoe laat ik wilde opstaan, welk geluid de wekker moest maken (keuze uit 5 verschillende natuurgeluiden of radio) en hoe felhet licht moest schijnen.

IMG_3762

Ik vroeg me af hoe lang op voorhandhet licht zou gaan branden en of ik dat ook kon instellen. Ik vreesde al dat ik een half uur voor het eigenlijke uur ging wakker worden. Hiervoor moest ik toch even de handleiding raadplegen; want de instelling bestond blijkbaar wel; maar lag verstopt achter 2 knoppen die je tegelijk moest ingedrukt houden. Je kon kiezen tussen 20, 25, 30 en 40 minuten, dus ik koos voor 20 minuten.

In het begin werd ik altijd wakker van het geluid en nooit van het licht. Ik had het licht echter niet erg fel ingesteld. Ik stelde dus dagelijks de lichtsterkte iets feller in; tot ik voor het eerst een paar minuutjes voor mijn wekker wakker werd. Voelde ik me meer uitgerust? Zeker en vast! Maar ik voelde me eigenlijk ook beter uitgerust wanneer ik toch van het geluid wakker werd. Mijn theorie is dat mijn onderbewustzijn het licht toch al registreert of iets dergelijks? In ieder geval: missie geslaagd!

IMG_3764

Met de Philips Wake up Light word je inderdaad gemakkelijk wakker én voel je je meer uitgerust. Een extra pluspunt, was het feit dat de wekker naast mijn hoofd staat; maar dat Mr. F3 aan de andere kant van het bed niet wakker werd van het licht, noch het geluid. Een groot voordeel; vermits hij niet noodzakelijk mee wil gaan lopen om 5u30 als ik dat doe.

IMG_3765

Bij het intekenen voor deze campagne werd er meegedeeld dat je de wekker mocht houden voor het bedrag van €89; in plaats van de winkelprijs van €139. Best een mooie korting dus. Betekent dit alles dat ik hem ga houden? Ik denk het toch niet. De campagne loopt bijna af dus ik moet gaan beslissen of ik hem kosteloos terug stuur; of dat ik mezelf een vroeg Kerstgeschenk cadeau doe.

Waarover ik twijfel? Hij is toch mooi en doeltreffend? Tja, ik vind €89 toch nog steeds veel geld voor een oplossing voor een probleem; waarvan ik voorheen niet eens vond dat het een echt probleem was… mijn truukje: op-de-gsm-mails-checken-met-de-kat-op-schoot; doet het al enkele jaren prima… Ik denk dus dat ik de wekker toch maar (met een béétje spijt in het hart) weer in de doos stop en afscheid neem. Professorgaat in ieder geval wel blij zijn.

image

Lees hier meer over de Wake-up light, misschien is het wel iets voor jou?

Je maakt nog steeds kans om de give-away van Spunky Mindfood te winnen!

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

Reageren? Spill the beans :-)

