Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Bloemkoolsoep met mosterdtoets

2 reacties

Onder het motto: “het hoeft echt niet moeilijk te zijn, om lekker te zijn” post ik vandaag nog eens een heel eenvoudig, maar heel lekker receptje voor de herfst. Ik leerde de combinatie bloemkool + mosterd vorig jaar kennen tijdens het labo Keukentechnologie op school; en sindsdien heb ik deze soep regelmatig gemaakt. Je kan hem heel fancy klaarmaken met room en kervel en wat stukjes gesmoorde bloemkool erbij; maar als gewone doordeweekse soep is deze lekker vlug klaar.

 

IMG_3767

 

Benodigdheden voor een grote ketel soep:

  • 2 ajuinen
  • wat olijfolie
  • 1 bloemkool
  • 2 bouillonblokjes (kip of groenten, maakt niet veel uit)
  • 1.5l water
  • 2 eetlepels graantjesmosterd
  • zout en peper

 

Bereidingwijze:

  • Snipper de ajuin fijn en fruit aan in de olijfolie
  • Snij de bloemkool in roosjes en voeg ze toe aan de kookpot, samen met het water en de bouillonblokjes
  • Laat de soep ongeveer 10 à 15 minuten koken en mix ze daarna met een staafmixer
  • Voeg er de graantjesmosterd aan toe, roer even goed door en kruid bij met peper en zout

 

Smakelijk!

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

2 thoughts on “Bloemkoolsoep met mosterdtoets

  1. Mmmm… dit moét lekker zijn. ik ben zot op bloemkool én op mosterd, dus deze komt op m’n to-do lijstje van volgend weekend. Bedankt voor de tip.

  2. Ik voeg dit ook toe aan mijn to-do lijstje en vooral aan mijn soep-lijstje ..

Reageren? Spill the beans :-)

