Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Review: Stacker-2 producten

4 reacties

Nutrion Company zocht mensen om bepaalde producten uit te testen en er een review over te schrijven. Na wat heen en weer mailen kreeg ik de dag nadien al enkele samples in de brievenbus.

Stacker-2 black burn

Het eerste product trok vooral mijn aandacht: een fat burner.

Dit product beweert dat het je meer energie geeft, dat het je honger helpt te onderdrukken en dat het je metabolisme verhoogt. Vroeger stak men in dergelijke producten gewoon “ephedrine”; wat er voor zorgde dat er massaal adrenaline door je lijf gierde. Niet moeilijk dat je vetverbranding ervan de hoogte in ging en dat je veel energie had. Degene die ooit de film “Requiem for a dream” zagen, herinneren zich misschien de aan-dieetpillen-verslaafde moeder…? Yep, ephedrine! Het werd vroeger ook gebruikt als party drug.

Gelukkig is het gebruik ervan in dergelijke supplementen nu verboden, want erg gezond kan dat allemaal niet zijn.

Ik was dus wel benieuwd wat dit product zou gaan doen; gezien de ingrediënten op de website mij niet erg veel zeiden (Gelatin, Black Iron Oxide, Titanium Dioxide??). Ik geloof wel in de werking van vetverbrandende producten, in die zin dat ze een aanvulling kunnen zijn. Je zal uiteraard niet hyper-slank worden door zo’n pillen alleen; dat is wel logisch. Net zoals groene thee en cayenne peper je stofwisseling lichtjes verhogen, wil het ook niet zeggen dat hiermee alles gezegd is.

Ik vroeg me dus vooral af of dit product er voor kon zorgen dat je meer energie had, ZONDER je een opgefokt effect te geven. Ik ben al relatief gevoelig voor Red Bull en consoorten; en drink ook niet vaak koffie. Dergelijke zaken geven mij dus nogal gauw meer energie.

Ik kreeg 3 pakjes met telkens 2 pilletjes toegestuurd. Volgens de voorschriften moet je dan ook 3 keer per dag 2 pilletjes nemen; maar ik wilde niet te hard van stapel lopen.

Ik probeerde er eerst eens eentje; op zaterdagnamiddag. Ik merkte helemaal niet dat ik het had genomen, en ik had ook niet bijster veel méér energie.

Enkele dagen later ging ik ‘s avonds na het werk nog wat voor school werken, dus nam ik er 2. Weer merkte ik niet dat ik het had genomen.

Dan maar eens zien wat het geeft om het ‘s morgens te nemen? Mijn lichaam vond het geen goed plan: ik werd misselijk, trillerig en had moeite me te concentreren.

Conclusie: ik heb nog één tabletje over, maar ik durf het niet meer te nemen. Ik voelde me behoorlijk ellendig. Was mijn eetlust onderdrukt? Tja, als je spuugmisselijk bent; heb je inderdaad geen honger. Energie kreeg ik er niet van. Mogelijk verhoogt het je metabolisme; maar ik zal dat wel gewoon doen door spieren te kweken, aan intervaltraining te doen en clean te eten.

Stacker-2 whey

Meer succes had ik met de proteïne shake van dit merk. Ik gebruik best regelmatig whey proteïne als aanvulling op mijn voeding. Ik drink bijvoorbeeld snel een shake, meteen nadat ik ben gaan trainen ‘s morgens. Zo zorg ik er voor dat mijn spieren na de krachttraining meteen de nodige aminozuren ter beschikking hebben om te herstellen. Bovendien stilt het de honger goed. Ik vul het meestal aan met een banaan, of havermout, voor de nodige koolhydraten.

Ik kreeg van dit merk de chocolade variant te proeven.

Voor proteïne poeders heb ik een aantal vereisten:

1) Het moet makkelijk oplossen, zonder klontertjes

2) Het mag niet té zoet smaken

3) Het mag geen rare nasmaak hebben

Al deze verwachtingen werden ingelost, een prima product dus!

Stacker-2 Go Pro proteïne reep

image

Een proteïne reep is nog zoiets dat ik wel af en toe eet, zeker wanneer ik weinig tijd heb om iets anders te eten. Bijvoorbeeld als ik rechtstreeks na het werk naar school moet.

Over de smaak van deze reep ben ik heel tevreden. Er zit ook 24g eiwit in, wat best veel is. Daarnaast zit er ook 32g koolhydraten in, helaas grotendeels uit snelle suikers. Verder bevat de reep nog 14g vet. Samen komt dat op 349kcal, wat betekent dat het zeker geen licht tussendoortje is; maar eerder een maaltijdreep.

De ingrediënten stonden me dan ook niet echt aan; het was ook nogal een vage lijst: Melkeiwit, Melk chocolade (20%), karamel (14.7%), pinda’s (8.8%), inversuikerstroop, glucosestroop, gelatine, soja proteïne, tarwe, glycerol, palm vet, olie, chips, zout, emulgator (soja lecithine), aroma’s.

Wat ze bedoelen met het ingrediënt “chips”… ik heb geen idee? Als er 20% chocolade inzit, waarom staat er dan niet op waaruit deze bestaat? Nog meer suiker en palm vet, uiteraard…

Zou ik deze bar kopen? Nee toch niet.

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

4 thoughts on “Review: Stacker-2 producten

  1. Wel interessant om eens je reactie te lezen over al die producten … ik was voor de reep gegaan, lijkt me makkelijk te eten … maarja, nooit gedacht dat die ingrediënten niet goed zijn … ken er duidelijk niks van. 😉

    • dat is vaak het probleem met dergelijke zaken. er staat “light” op; of “om te vermageren”; waardoor mensen het kopen; maar eigenlijk is het echt rommel.. 😦 het enige wat er slanker van wordt is je portefeuille!

  2. 🙂 Ik wacht tot de stacker 2 supplumenten bij mij toekomen, maar krijg al schrik om het te nemen…. De protieneshake lijkt me wel wat!

Reageren? Spill the beans :-)

