Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Review: de pomelo

6 reacties

Nieuwsgierig als mijn huisgenoten en ik zijn ten huize Vitamine F3, kocht ik onlangs een “pomelo”, die mijn aandacht trok in de winkel.

 

IMG_3798

 

De naam deed me denken aan het gelijknamige drankje van Fanta vroeger, en door de “pom” en de structuur wist ik dat het om een soort pompelmoes ging.

 

IMG_3784

 

Het ding was letterlijk bijna zo groot als mijn hoofd, zoals je ziet. Ik heb geen uitzonderlijk groot of klein hoofd. Denk ik.

Ik was hoe dan ook héél benieuwd hoe het zou smaken.

 

IMG_3799

 

Met zo’n dikke schil, is het natuurlijk gemakkelijk om groot te zijn.

 

IMG_3800

 

De schil kwam er gelukkig vlotjes af.

 

IMG_3802

 

Ik wide hem eerst gewoon opeten zoas ik dat doe met een pompelmoes, maar dat viel een beetje tegen. Hij was nogal droog en door de witte velletjes smaakte hij wel erg bitter.

 

IMG_3807 

 

In de sapcentrifuge dan maar! Ik ben immers dol op hulksapjes.

Ik gebruikte maar een halve pomelo maar had toch al bijna een glas vol. De smaak was ok, maar nog steeds heel bitter.

 

IMG_3808

 

Met een rode appel erbij, was hij al veel lekkerder!

Daarna las ik, dat de “pomelo” (Citrus Maximus) de grootste citrusvrucht is die er bestaat en dat deze de echte “pompelmoes” is.

 

IMG_3804

 

Hetgene wat in België meestal verkocht wordt als (witte of roze) pompelmoes, heet eigenlijk “grapefruit” en is een kruising tussen een pomelo en een appelsien.

Zou ik hem opnieuw kopen? Waarschijnlijk niet. Zo bijzonder vond ik hem niet en hij komt helemaal uit China, wat ecologisch gezien ook niet geweldig verantwoord is.

Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval weer getemd! Voor héél even dan toch…

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

6 thoughts on “Review: de pomelo

  1. Gelukkig dat jij een bril draagt anders had ik het verschil niet gezien. 🙂
    Ik denk wel dat het lekker is om te verwerken in een frutti, samen met banaan, kiwi en appel.

  2. Ik heb er gisteren ook één gekocht. Ik ben nogal pompelmoes minded dus vermoed ik dat ik hem wel lekker zal vinden.
    Hoop dat er nog wat overblijft na het schillen. Als ik de uwe zo bekijk gaat de helft er met de pel al vanaf. 🙂

  3. Moest nog laten weten wat ik van diene pomelo vond. Bovenstaand bericht is erop gekomen met mijne vent zijne account. 🙂
    Voor alle duidelijkheid, ik ben de blogger in huis. :-p

    De Pomelo vond ik niet te vreten. Zo droog dat ding was zeg! Heb de helft tegen mijn zin opgegeten en de rest aan de kippen gegeven. Volgende keer voor mij een gewone pompelmoes….

Reageren? Spill the beans :-)

