Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Geroosterde groenten met een notenkorstje

3 reacties

Soms kom je van die ideeën tegen op het Almachtige Internet die je leven veranderen. Ok, misschien stel ik het nu iets te drastisch voor, maar toch! Mijn geroosterde groenten zijn nooit meer het zelfde, sinds ik dit recept leerde kennen.

 

IMG_3814

 

Ik weet niet meer precies wie het bedacht heeft, maar opeens zag ik het recept overal opduiken op allerlei food blogs, in talloze varianten. Zo ontstond intussen ook mijn eigen succes recept, dat ik graag met jullie wil delen.

Per 2 stukken groenten (in dit geval 1 aubergine en 1 pastinaak) heb je de volgende zaken nodig:

  • 1 eetepel olijfolie
  • 1 eetlepel pindakaas of amandelpasta
  • 1 eetlepel sojasaus
  • 2 eetlepels paneermeel
  • wat peper en zout
  • enkele druppels liquid smoke

Yep, you heard me. Liquid smoke. Ik besef dat dit niet iets is, dat elk doorsnee (Belgisch) gezin in zijn keukenkast heeft staan. Het is een toevoeging die in alle andere recepten niet werd gebruikt, dus het kan ook wel zonder hoor. Maar in feite is het dé ster van dit recept dus probeer het bij voorkeur toch te scoren in een American Store of Britse supermarkt (of online).

 

IMG_3816

 

  1. Verwarm de oven voor op 180°C (hetelucht)
  2. Snij de groenten in stukken. Harde groenten zoals pastinaak, venkel en wortel snij je best iets fijner dan bijvoorbeeld aubergine, courgette of paprika
  3. Meng de ingrediënten voor de marinade goed door elkaar in een grote kom en doe er dan de groenten bij. Meng alles door elkaar en zorg dat de groenten goed bedekt zijn met de marinade
  4. Doe de groenten op een ovenplaat en zet deze gedurende 20 minuten in de oven, totdat de groenten mals genoeg zijn voor jouw smaak

 

IMG_3810

 

Serveer bijvoorbeeld met wat krokant gebakken tempeh bacon en wat fijngesneden boerenkool.

 

IMG_3813

SMAKELIJK!

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

3 thoughts on “Geroosterde groenten met een notenkorstje

  1. Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt! Ik baal nu dat ik het flesje liquid smoke afgelopen zondag niet mee heb besteld toen ik mijn knoflook (ail rose de Lautrec) via internet kocht. Zodra ik weer een flesje tegenkom… En dan ga ik dit zeker uitproberen!

    Ik kwam dus kijken naar je foto, zoals je zei. Hoewel het wat donker is, vind ik het wel meevallen. Op mijn blog zie je een recept voor champignonragout. Toen ik die had gepost, wist ik het zeker; zo’n foto’s met die verschrikkelijke blauwe waas erover wilde ik nooit meer!

    • het licht van mijn dampkap is dan nog redelijk ok 😉 misschien moet ik maar gewoon een mooie achtergrond kopen en een daglichtlamp… eens kijken in de doe-het-zelf zaak!

      wat voor knoflook? tell me more!

Reageren? Spill the beans :-)

