Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Review: Yogaflow in Mechelen

1 reactie

(Alternatieve blogtitel: plooi eens een Jess in twee)

Ontspannen en lenig… Beide zijn geen kenmerken waarmee ik mezelf zou beschrijven.

Feit 1: ik ben een zenuwpees. Als ik ergens rustig neerlig, flitsen de gedachten door mijn hoofd: ik los allerlei problemen op, maak planningen en zit (onbewust) stukjes uit mijn cursussen op te rakelen.

Feit 2: ik ben een stijve hark. Ik heb nochtans ballet gedaan. Vanaf ik een klein ukkie was dat net kon lopen, tot ik een jaar of 15 was. Maar samen met mijn tutu, verdween destijds ook mijn lenigheid. Jammer.

De oplossing komt er in de vorm van yoga. Ik doe al een tijdje samen met Odile ”aerial yoga”, waarover later meer uitleg.

Afgelopen zondag smeet (ik bedoel: legde) ik voor het eerst mijn yogamat neer bij Nele van Yogaflow in Mechelen.

 

 

In deze mooie en rustgevende zolderkamer werden we gedurende een uurtje getrakteerd op een “gentle flow”. Op de website las ik over deze les het volgende:

Gentle Flow Yoga is het tot eenheid brengen van lichaam en geest door ‘asana’s’ (lichaamshoudingen) te oefenen, de ‘pranayama’ (ademhaling) ritmisch te beheersen en de ‘dhyana’ (meditatie) toe te passen.

Gentle Flow is een langzame, rustige variant van vinyasa die je stress kan verminderen, je helpen te onthaasten, een positief effect heeft op het zenuwstelsel, de klieren en op bepaalde organen en zo ons algehele welbevinden bevordert.

Deze is ideaal als je op zoekt bent naar een rustige vorm van yoga, waarbij inspanning en ontspanning elkaar afwisselen. Heel geschikt voor beginners!

 

Dit klonk haalbaar voor deze stijve hark! De uitleg kwam gelukkig ook helemaal overeen met wat Nele ons tijdens deze les liet doen. Soms werden onze spieren aan het werk gezet, soms werd mijn lenigheid op de proef gesteld en op andere momenten concentreerden we ons op onze ademhaling. (Soms alles tegelijk!)

Ik kende al een aantal van de houdingen door zelf te experimenteren met yoga podcasts, maar het was goed om nu eens meer uitleg te krijgen en gecorrigeerd te worden. Zo weet tenminste dat je het wel allemaal naar behoren uitvoert, om het beste resultaat te krijgen.

Het uurtje vloog voorbij, op geen enkel moment had ik de neiging op de klok te kijken (ik weet zelfs niet of er überhaupt één hing?), wat ik bij andere indoor groepeslessen wel vaak heb. Voor mij dus een echt succes en zeker voor herhaling vatbaar! Deze zondag ga ik al terug!

Yogaflow heeft een heel uitgebreid lessenaanbod, voor ieder wat wils:

https://i0.wp.com/www.yogaflow.be/wp-content/uploads/2010/12/YF_UUROOSTER_A5_oktober.jpg

Ik ga zeker de andere lessen eens uitproberen, maar eerst maar eens zien dat ik alle houdigen onder de knie krijg! Dit is alvast mijn doel:

 

 

Een proefles kan je volgen voor €5, een 10 beurtenkaart heb je voor €90. Voor meer info, check www.yogaflow.be

Word ook lid van de Facebook page van Yogaflow!

(Bron foto’s: de website en Facebook page van Yogaflow)

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

One thought on “Review: Yogaflow in Mechelen

  1. Pingback: Review: Aerial Yoga « Vitamine F3

Reageren? Spill the beans :-)

