Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Review: Body Attack bij Healthcity in Mechelen

Een reactie plaatsen

In de Body-For-Life challenge moet ik 3 keer per week een HIIT doen. De training van 20 minuten zoals ze in het boek staat is pittig, maar soms doe ik eens graag iets anders. What can I say, ik hou niet van voorspelbaarheid! Ik ging dinsdag dus naar de fitness voor een uurtje Body Attack.

 

 

De naam zegt het eigenlijk al: het is een ATTACK op je BODY! “Dit is echt een les voor ADHD’ers”, grapte mijn vriendin, Liesbeth, op voorhand. Wel, Liesbeth, je had gelijk!

Na een opwarming, volgen er een aantal liedjes waarop je super intensief staat te springen en dansen. Geen nood, je hoeft niet massaal veel pasjes te onthouden. Als je een bepaalde move niet gecoördineerd krijgt, doe je gewoon iets dat er op lijkt!  Als je het maar enthousiast én intensief doet.

De ADHD liedjes worden telkens afgewisseld met rustigere nummers waar je een beetje op adem kan komen en waar je eerder een soort krachttraining doet. (Weeral dat verdomde pompen, dat ik dus nog steeds niet deftig kan!)

Is je conditie nog niet helemaal op het peil van de lesgeefster, worden er 1 à 2 alternatieven voorgedaan. Zo kan ieder op zijn eigen niveau zo goed mogelijk meedoen. Want toegegeven, wil je het vollédig meedoen zoals de lesgeefster, heb je toch al een stevige conditie nodig!

Voeg daaraan toe: de leuke muziek (geef mij Rihanna en ik ben content), de aanmoedigingen van de lesgeefster om vooral méé te zingen (vals? who cares?) en een super dynamieke sfeer … en je krijgt een Jess die helemaal gewonnen is voor deze groepsles!

Op het einde volgt er uiteraard een cooldown, en dat mag je redelijk letterlijk nemen. Op dat moment zijn je kleren volledig doorweekt van het vele zweten en koel je behoorlijk af, maar jongens wat een heerlijk gevoel in je lijf!

Een aanrader, dus!

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

Reageren? Spill the beans :-)

