Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

Whole30: bijna 1/3de achter de rug!

2 reacties

De tijd vliegt, morgen is het al de 10de dag en heb ik er al 1/3de van de Whole30 op zitten. Wat gaat het vlotjes!

De afgelopen dagen heb ik me voorgenomen een beetje uit mijn “comfortzone” te stappen en dingen te gaan klaarmaken die ik anders nooit klaarmaak. Ik ben geen grote vlees fan en ken er weinig van, maar ik wilde toch een beetje mijn grenzen verleggen en heb dit gedaan door kalfsgebraad en een varkenshaasje te kopen. Shocking, I know! Voor mij was het onbekend terrein, maar het gebraad heeft de test geweldig goed doorstaan. Het varkenshaasje moet er morgen aan geloven! Ik weet nog niet of het mijn favoriet voedsel gaat worden, maar er komt meer variatie in mijn proteïne bronnen! Mr. F3 zal er ook niet rouwig om zijn dat er eens vaker een ander soort beest dan gevogelte of vis op ons bord komt!

Ook heb ik voor het eerst een rijpe kokosnoot gekocht. Na wat knoeien kreeg ik hem open, maar het vruchtvlees staat me toch niet zo aan om het gewoon rauw op te eten, dus ik ga het raspen en drogen.

Voor de geïnteresseerden heb ik weer mijn menuutjes bijgehouden.

Dag 6: 7 januari

Weinig te melden, behalve dat het prima gaat!

Ontbijt: omeletje met champignons

Lunch: overschot wokgroenten met kip en kokosmelk

Avondmaal: makreel in de oven met tomaat, ajuin en look + geroosterde pastinaak + gebakken paprika

Snacks: wat cashewnoten en hazelnoten en gedroogde gojibessen

Dag 7: 8 januari

’s morgens vroeg gaan trainen (20min HIIT + krachttraining bovenlichaam). Heb voor het eerst ontdekt dat mijn lichaam echt aan het veranderen is. Normaal eet ik in de namiddag altijd een omvangrijk tussendoortje, maar als ik dan thuis kom van het werk en we gaan laat eten, heb ik toch al redelijk veel honger. Nu heb ik in de namiddag enkel wat nootjes gegeten en toch had ik geen honger, hoewel we pas om 20u20 ons avondmaal hebben gegeten. Geweldig is dat!

Ontbijt: voor het trainen: een banaan. Na het trainen: 2 eitjes en wat diepvries aardbeien met kokosmelk

Lunch: overschot tomaat, ajuin en look + geroosterde pastinaak + paprika met gekookte kippenreepjes en een halve avocado erbij

Avondmaal: “spaghetti” gemaakt van courgetteslierten met tomatensaus met champignons, ajuin en rundergehakt + persimmon

Snacks: wat cashewnoten en gojibessen

Dag 8: 9 januari

Schitterend hoe ik mij voel! Wakker, evenwichtig en niet hongerig! Ben ook gaan fitnessen (onderlichaam) en had echt energie met hopen.

Ontbijt: smoothie van een halve avocado, diepvries bosvruchten, wat dadels (want het was wel erg zuur) kokosmelk en water om het geheel vloeibaarder te maken + wat kipfilet (niet in de smoothie, uiteraard!)

Lunch: overschot “spaghetti” van de dag ervoor + een banaan

Avondmaal: kalfsgebraad met mosterd-knoflook marinade met gebakken witloof

Snacks: amandelen en gojibessen. Clementine. Een stukje verse kokosnoot en wat kokoswater. Schelletje rosbief.

Dag 9: 10 januari

Voel me nog steeds super! Heb een heel vreemde en levendige droom gehad (ik leefde in een soort “Hunger Games” tijdperk, hah!), wat ook één van de gevolgen van het dieet zou kunnen zijn. Voorlopig droom ik nog niet over chocolade, maar ik moet zeggen dat ik toch een beetje begin te watertanden als ik aan geitenkaas denk! Mijn avondmaal van vanavond zou NOG beter geweest zijn met wat lekker frisse feta erbij…   *kwijl kwijl* 

Ontbijt: een banaan. Omeletje van 3 eieren en een bakje kerstomaatjes. Koffie met kokosmelk.

Lunch: Zelfgemaakte kippenbouillon met stukjes kip + overschot kalfsgebraad met gebakken witloof.

Avondmaal: salade met Romeinse sla, rauwe witloof, stuk appel, rode biet, passievrucht, granaatappel, walnoten, rozijnen en baconreepjes + een dressing van limoensap en avocado-olie

Snacks: persimmon. Schelletje rosbief opgerold met Paleo mayo. Clementine.

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

2 thoughts on “Whole30: bijna 1/3de achter de rug!

  1. Nou ik ga al watertanden van dat varkenshaasje wat jij morgen gaat eten :-). Helaas hier wel veel zin in chocolade vandaag, maar merk inmiddels ook dat het met de energie een stuk beter gaat. Succes voor de komende dagen! En ik ben benieuwd wat je van de varkenshaas vindt :-).

Reageren? Spill the beans :-)

