Vitamine F3

Food – Fitness – Fun

2013 – Mijn goede voornemens!

4 reacties

Aaaah bijna 1 januari, typisch de periode van de goede voornemens! Ik zelf ben ook wel fan van die frisse start. Het is “maar een datum” en toch heeft het wel iets.

https://i0.wp.com/lifestyle.inquirer.net/files/2011/12/t1227mitch_feat2_1.jpg

Bron

De afgelopen weken stonden hier in het teken van: ziek zijn (helaas), feesten en studeren. Vooral véél studeren eigenlijk! Binnen enkele weken beginnen namelijk mijn examens en ik sta er goed voor, dus ik ga ze redelijk relax tegemoet.Wie had dit enkele jaren geleden gedacht? Ik, de eeuwige uitsteller, heb al wéken voor de start van de examens alle vakken goed doorgenomen, onderlijnd, samengevat, herhaald, … De wonderen zijn de wereld nog niet uit!  Mijn goede voornemen op studievlak is dus: blijven verder doen zoals ik bezig ben.

De ziekte is eindelijk over en ik ging al terug een aantal keer trainen. Door de feesten en het studeren ligt de frequentie nog niet helemaal waar ik het zou willen, maar daar komt hopelijk weldra verandering in. Mijn Body-for-life challenge werd dus serieus in de war gestuurd, maar ik heb het niet aan mijn hart laten komen. Na Nieuwjaar start ik gewoon een nieuwe challenge van 12 weken! De eerste 6 weken die ik volgens heb boekje heb kunnen afwerken, hebben een goede basis gelegd. Het heet dan ook Body-for life en niet Body-for-12-weeks hé! Ik wil de focus nog meer leggen op trainen met zware gewichten, want ik merk dat ik soms niet ver genoeg durf te gaan. Het goede voornemen dat ik dus meeneem naar de fitness is “embrace the heavy weights”!

Een derde gebied waarin ik enkele voornemens maak is het lopen. Eigenlijk zijn het eerder uitdagingen, welke ik alleen tot een goed einde ga kunnen brengen ALS ik mijn goede voornemen om véél te lopen kan volhouden. Op Facebook lanceren mijn loopvriendjes regelmatig oproepjes om de éne of de andere wedstrijd mee te doen. Het zijn vooral de trails die enorm populair zijn. Zelf ben ik ook helemaal gewonnen voor de trailwedstrijden en zit ik dus verlekkerd te kijken naar al die leuke events. Na mijn accidentje tijdens de trail La Porte Des Ardennes; heb ik echter een beetje schrik gekregen om in mei het ja-woord op krukken te moeten geven. Geef toe, zo’n vuile gips past niet echt mooi bij een trouwkleed hé? Ik zeg dus al enkele weken NEE tegen elk (enigzins riskant) loopevent dat vóór die datum ligt!

Toch wilde ik een mooi doel vinden voor 2013 en na wat heen-en-weer gemail met Ruth is de keuze gevallen. Ik ben ingeschreven voor deMonschau Marathon op 11 augustus! Dit zal mijn 5de marathon worden en het wordt er ééntje om U tegen te zeggen! Met meer dan 750 hoogtemeters, is deze bergmarathon er eentje waar veel marathonlopers van dromen. Snelheid is in deze marathon een illusie. Daar waar bij de meeste marathons de limiet op 5 of 6 uur ligt, is het hier de bedoeling dat je toch wel binnen bent na 8u! Zegt dat genoeg? Genieten wordt dus de boodschap, het schijnt er prachtig te zijn!

De komende maanden zal er dus véél gelopen worden en zullen Ruth en ik ook regelmatig moeten gaan lopen in het Zoniënwoud en in de Ardennen, om genoeg heuveltrainingen in de benen te hebben. De loopband in de fitness zal ook af en toe flink omhoog gezet worden!

En ja, ik zou Jess niet zijn, als ik dan niet begin te dromen… “Ooh maar als ik dan toch al getraind heb voor een bergmarathon, kan de beklimming van de Col du Galibier er ook nog wel bij”. 31 augustus zal ik dus deze fameuze col opklauteren. Al lopend dus, want dit jaar wordt het parcours van “Climbing for life” ook opengesteld voor lopers! Tijdens dit groots event wordt er geld ingezameld voor allerlei projecten die met de longen te maken hebben: muco, astma en andere longaandoeningen. Daar kan ik alleen maar achter staan!

Ik voel het, 2013 wordt weer een TOPJAAR!

resolutions

En jij? Wat doe jij dit jaar?

Auteur: Jess

Happy & healthy foodie :-)

4 thoughts on “2013 – Mijn goede voornemens!

  1. Deze vakantieweken betekenen voor mij juist meer sport. Zelfs de feesten in acht genomen feest de weegschaal mee!
    Mijn voornemens voor 2013 zijn simpel, ik start met een blog, blijf sporten, en zo mogelijk zelfs meer. 🙂

  2. Indrukwekkend. Veel succes ermee. HIer wordt het grote doel de supermarathon van het balatonmeer, in vier dagen rond het meer in Hongarije lopen, 195km. En voor de rest blijven bloggen, sporten, gezond eten en zweeds verder studeren. Ook al een boterham. Succes met je examens binnenkort!

  3. Momomomonschau!!! En wat leuke trails her en der, veul trappen do en, buikspieren en armspieren kweken én van de suiker afgeraken 🙂

  4. Knap overzicht en mooie plannen. Ik hou het voorlopig liever plat .. buiten een mont-ventoux poging, liefst geen bergen om te lopen. Succes met de examens.

Reageren? Spill the beans :-)